Gemeente ‘s-Hertogenbosch

Van 2014 t/m 2017 hebben wij hier verschillende projecten in verschillende rollen uitgevoerd.

Senior Projectleider

  • In verband met een herindeling wordt de gemeente Maasdonk opgesplitst tussen de gemeenten Oss en ’s-Hertogenbosch. Voor de gemeente ’s-Hertogenbosch projectleider gefungeerd voor twee basisregistraties: Basisregistratie Adressen en Gebouwen (BAG) en Basisregistratie Personen (BRP, het voormalig GBA). Door het leiding geven aan twee projectgroepen, afstemming met twee andere gemeenten, afstemming met het Ministerie van Binnenlandse Zaken en het Kadaster en drie leveranciers is het gelukt om zonder uitval de gegevens van deze basisregistraties over te zetten van Maasdonk naar ’s-Hertogenbosch.
  • In het kader van een verbeterde dienstverlening wordt de afdeling Burgerzaken van de gemeente ’s-Hertogenbosch verbouwd naar een open concept waar de burger gastvrijer ontvangen zal worden. Voor het realiseren van de technische gedeeltes van dit project stemmen we de hiertoe benodigde voorwaarden en benodigdheden af met zowel interne als externe stakeholders.
  • Op basis van een eerder gedane Privacy Impact Analyse (PIA) en de komst van de Europese Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) moest privacy op een juiste manier doorgevoerd worden binnen de gemeente. Op basis van een nadere analyse is een plan van aanpak gemaakt en een privacybeleid voor het sociaal domein opgesteld en voorgelegd aan (en aangenomen door) de Raad.
  • Voor een traject voor het Europees Sociaal Fonds dient dossiervorming plaats te vinden om actieve begeleiding aan te kunnen tonen. Omdat er sprake was van ruim 2.000 dossiers was papieren dossiervorming geen optie. In dit project is de informatie die verspreid stond over vijf verschillende applicaties (semi) automatisch verwerkt naar en opgeslagen in één centrale applicatie, het zaaksysteem, teneinde de dossiers tot 2028 gearchiveerd te kunnen houden.

Adviseur Informatievoorziening

Als adviseur het informatiebeleid bewaken voor twee sectoren binnen de gemeente. Hierbij werden alle nieuwe wensen en eisen op het gebied van informatisering getoetst aan het beleid en, waar akkoord, voorbesproken met en getoetst bij ICT. In een aantal gevallen ook de business case en projectleiding verzorgd, waaronder koppeling webformulieren met het BRP, inclusief fraudedetectie via AOO (adressen op orde), Digitale Postkamer, inclusief gereed maken voor E-factureren, koppeling Belastingen en Burgerzaken met MijnOverheid, koppeling publicatie GVOP/DROP, aanbesteding Zaaksysteem, Bezwaar- en Beroep. Daarnaast verantwoordelijk voor het sectorale Informatieplan.